Najskuteczniejsze formy marketingu internetowego

Najskuteczniejsze formy marketingu internetowego

Jak podaje portal polskaszerokopasmowa.pl, codziennie z internetu korzysta aż 3,4 mld osób, a to znaczy że większość Twoich potencjalnych klientów korzysta z internetu!

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przy pomocy internetu pozyskać nowych klientów, ten artykuł jest dla Ciebie.
 

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy (zwany również e-marketingiem bądź marketingiem online) jest niemalże tym samym, co marketing tradycyjny, tylko jego działania przeniesione są do internetu.

E-marketing może realizować wiele różnych celów. Gdybyśmy jednak mieli wskazać jeden, najważniejszy cel to może nim być takie kreowanie wizerunku marki, aby była ona jak najlepiej postrzegana przez potencjalnych klientów.

Można tez powiedzieć, że marketing internetowy ma na celu zwiększenie widoczności marki w internecie przy wykorzystaniu różnych narzędzi marketingu online.

Pod słowem marka rozumiemy dowolną markę - organizacji, produktu, usługi czy markę osobistą.

Inne cele jakie realizuje e-marketing to:

  • kreowanie popytu na produkt
  • budowanie relacji z klientami i partnerami
  • prezentowanie zalet i właściwości produktu
  • informowanie o dostępności produktu
  • docieranie do potencjalnych klientów.


Najskuteczniejszym z nich jest reklama. Warto się na niej skupić, ponieważ to dzięki dobrej promocji zyskuje się klientów, a na zadowolonych klientach buduje się siłę i rozpoznawalność marki.

Najskuteczniejsze formy reklamy w internecie

Istnieje wiele form marketingu internetowego. W poniższym zestawieniu postaram się przybliżyć te najskuteczniejsze oraz powody, dla których warto wykorzystać je do promowania swojej firmy oraz jej oferty.

1. Usługi Google AdWords

Jest zdecydowanie najpopularniejszą płatną formą inbound marketingu, czyli marketingu w którym przyciągamy klienta do siebie.

Google AdWords to system reklamowy wykorzystujący reklamy tekstowe, graficzne oraz video wyświetlane w wyszukiwarce, stronach partnerów Google oraz Youtube.

W przypadku reklamy w wyszukiwarce reklamy tekstowe wyświetlane są w momencie wpisania konkretnego zapytania. Wyświetlane są reklamy dopasowane do danego zapytania.

AdWords daje możliwość tworzenia zaawansowanych kampanii reklamowych. Pozwala otworzyć się na nowe rynki dzięki wyświetlaniu reklam użytkownikom znajdującym się w konkretnej lokalizacji oraz na dotarcie bezpośrednio do osób, które poszukują produktów znajdujących się w Twojej ofercie.

Dodatkowo AdWords pozwala na wyświetlanie reklam graficznych i produktowych osobom, które odwiedziły już Twoją stronę. Jest to tzw. remarketing. Polega to na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedził Twoją stronę lub konkretne podstrony. W ten sposób możemy ponownie przypomnieć się klientowi, pokazać produkt który wcześniej oglądał na stronie czy zaoferować kupon rabatowy na ten produkt.

2. Pozycjonowanie stron i SEO

Pozycjonowanie i SEO (Search Engine Optimization) to nic innego jak optymalizacja strony pod algorytm wyszukiwarki. Prowadzi to do podniesienia się pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Jest jedną z najskuteczniejszych i najtańszych form reklamy w internecie. Ponadto, działania SEO wykonywane w sposób systematyczny mogą przynieść długofalowe rezultaty.

Do głównych działań SEO należy budowanie sieci linków, optymalizacja kodu strony oraz odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych, dzięki którym użytkownik łatwiej trafi na Twoją stronę. SEO ma jednak wady - jest bardzo czasochłonne (na pierwsze efekty trzeba czekać nawet do kilku miesięcy) i wykonywane nieprawidłowo może zaszkodzić widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

3. Media społecznościowe

Prowadząc ciekawy profil na Facebook’u bądź Instagram’ie możesz w prosty sposób poszerzyć grono swoich odbiorców. Co więcej, dzięki opcjom szybkiego i łatwego udostępniania, zasięgi szybko się poszerzają. Założenie kont na tego typu portalach jest w pełni darmowe, więc jedynym kosztem będzie Twój czas - więc warto chociaż spróbować.

Media społecznościowe umożliwiają budowanie długotrwałej relacji z klientami. Możesz mieć pewność, że przy odpowiednim operowaniu udostępnianymi treściami, osiągniesz założone efekty.

4. E-mail marketing

Mailing to forma marketingu bezpośredniego, która polega na wykorzystaniu poczty elektronicznej jako formy komunikacji. Głównymi celami nie jest o tyle sprzedaż, co budowanie i podtrzymywanie relacji z klientami. Dużą zaletą tej formy jest możliwość personalizacji przekazu w dużym stopniu. Dzięki temu odbiorca nie czuje się jak jedna osoba z wielu, która otrzymała tę samą skopiowaną wiadomość, co sprawia, że chętniej otwiera dostarczonego maila.
 

5. Content marketing

Jest nowoczesną formą reklamy i warto zacząć go stosować, aby nie zostać w tyle. Content marketing polega na tworzeniu jedynej w swoim rodzaju treści, która może być pożyteczna dla odbiorcy. Nie musi być bezpośrednio związana z tworzonym produktem, bowiem ma na celu ocieplenie wizerunku firmy lub samo poszerzanie grupy odbiorców. Jak można się domyślić, sprzyja to pozyskiwaniu klientów.

6. Reklama banerowa

Skuteczność banerów reklamowych wynika z tego, że przyciąga wzrok użytkowników stron www i łatwo wzbudza zainteresowanie. Mogą przybierać różne rozmiary i formy (np. nieruchoma grafika bądź prosta animacja gif). Pomimo skuteczności, warto zastanowić się przed wyborem tej formy reklamy. Jest dość kosztowna w stosunku do innych form i jej działanie często zaburzają programy typu AdBlock.

Polecamy

Kontakt

Zapytaj co możemy zrobić dla Ciebie

Wyślij zapytanie

lub zadzwoń +22 343 42 42
Używamy Cookies