Jeśli zastanawiałeś się, jak najlepiej rozreklamować Twoją firmę, zapewne rozważałeś wykorzystanie reklamy w internecie. Taka forma reklamy jest dziś niezwykle popularna, i nie bez powodu.
Marketing w sieci posiada wiele zalet, które przedsiębiorca może skutecznie wykorzystać. Poniżej przedstawię najważniejsze z nich.
Zasięg reklamy internetowej jest praktycznie nieograniczony - oczywiście mowa tu o sieci www. Dzięki możliwości geolokalizacji reklamy możesz dotrzeć do użytkowników ww dowolnej lokalizacji - zarówno na sąsiednim osiedlu, jak i na innej półkuli.
Ponadto, prawdopodobnie w internecie Twoją reklamę zobaczy dużo więcej osób niż w przypadku tradycyjnego marketingu.
Targetowanie to proces polegający na określeniu grupy docelowej, do której reklama jest skierowana. Dzięki temu Twojej reklamy nie otrzymają przypadkowe osoby, a tylko potencjalni klienci - osoby które może ona faktycznie zainteresować.
Targetowanie pozwala też ograniczyć koszty reklamy, ponieważ trafi ona tylko do określonej grupy odbiorców, którą możesz samemu określić w parametrach reklamy.
Koszty reklamy w sieci są relatywnie niskie, jeśli porówna się je do kosztów tradycyjnych kampanii marketingowych. Internetowy marketing nie wymaga drukowania ulotek, banerów, zatrudniania akwizytorów czy opłacania czasu antenowego.
Chociażby wysyłanie maili z ofertami samo w sobie nie jest kosztowne, co stanowi przewagę nad telemarketingiem.
Kolejną zaletą reklamy internetowej jest jej elastyczność. W każdej chwili można ją modyfikować, dostosowywać do sytuacji na rynku i panujących trendów, czyli optymalizować zgodnie z potrzebami oraz w prosty sposób testować różne elementy kampanii - grupę docelową, czas emisji, różne kreacje graficzne. Może się to dziać automatycznie - wykorzystując do tego algorytmy lub ręcznie w manualny sposób zmieniając różne parametry i sprawdzając jaki dają efekt.
W razie potrzeby można też wycofać reklamę bez ponoszenia ogromnych kosztów, które wiązałyby się z zatrzymaniem tradycyjnej kampanii marketingowej.
W reklamie internetowej możesz zawrzeć znacznie więcej informacji o produkcie niż chociażby na ulotce. Pomoże to przekonać klienta, rozwiać jego wątpliwości.
Dodatkowe informacje możesz ukryć w spoilerach bądź na podstronie, do której prowadzi link. Dzięki temu klient sam zdecyduje, czy chce czytać dalej.
Reklama internetowa może być interaktywna, co pozwoli Ci zbudować pozytywną relację z klientem. Atrakcyjna reklama kierowana do konkretnego klienta może przyciągnąć uwagę, ale przecież na tym nie musi się kończyć!
Utrzymuj kontakt z klientem za pośrednictwem newsletterów czy też bloga firmowego. Zbuduje to pozytywny obraz Twojej firmy w świadomości konsumenta.
Wykorzystaj narzędzia takie, jak Google Analitics oraz Facebook Analytics aby zbierać statystyki ze swojej reklamy. Pozyskana wiedza pozwoli Ci ulepszyć reklamy i produkty, by lepiej odpowiadały potrzebom klientów.
Na podstawie danych ze statystyk warto obliczyć wskaźniki takie jak współczynnik konwersji czy bouncing rate. Eksperymentuj, wprowadzając drobne zmiany w swojej reklamie i sprawdzając, jak wpływa to na liczbę konwersji oraz koszt za klik - CPC.
Przedstawione tu zalety to tylko niektóre z korzyści płynących z prowadzenia e-marketingu. Warto zatem zainteresować się tą formą reklamy i zadbać o to, by zbudować pozytywny wizerunek swojej marki w sieci.
Korzystasz z kampanii CPC w Google AdWords lub na Facebooku? Wykorzystaj w nich serwis landing page, dzięki któremu poprawisz efektywność i obniżysz koszty kampanii.