Landing page to proste i skuteczne narzędzie reklamowe wykorzystywane przez firmy i marki na wiele sposobów. Dowiedz się więcej czym jest landing page i jak go skutecznie wykorzystać w swoim biznesie.
Landing page - inaczej strona docelowa, to specyficzny rodzaj strony internetowej, która ma na celu przekonać odbiorcę do skorzystania z Twojej oferty. Trafia on na nią wskutek działań marketingowych.
Używając landing page masz tylko kilka sekund aby zainteresować użytkownika swoim produktem, przekazać najważniejsze informacje i zmotywować do podjęcia działania.
Do podstawowych działań marketingowych w których wykorzystuje się serwisy landing page należą reklama na Facebook’u, linki sponsorowane Google AdWords, cold mailing, newsletter, kampanie banerowe.
Na tego typu stronie dysponujesz ograniczonym czasem użytkownika, dlatego musisz przedstawić swoją ofertę krótko i konkretnie.
Landing page powinien zawierać 6 podstawowych elementów:
Dzięki stronie docelowej możesz dobrze przedstawić produkty lub usługi, które należą do priorytetowych w Twojej firmie. Zwiększy to znacznie wskaźnik konwersji na stronie z uwagi na personalizację komunikatu. Na konwersję wpływa także miejsce realizowania kampanii marketingowej.
Jeśli będziesz realizować ją w sieci AdWords lub na Facebook’u to dzięki skierowaniu na odpowiednie frazy, użytkownik znajdzie na landing page’u wszystko co było zawarte w reklamie.
Landing page pozwala adresować kampanie reklamowe do różnych segmentów rynku. Dopasowanie do stylu komunikacji grupy docelowej, co pozwala na dokładne zrozumienie treści.
Dzięki stosowaniu Landing page’a możesz skuteczniej zawierać kontakty biznesowe niż poprzez stronę firmową, ponieważ:
Strona docelowa zawiera mniej informacji niż firmowa dzięki czemu szybciej się ładuje oraz jest lepiej czytelna na urządzeniach przenośnych (smartfon, tablet). Sprawia to, że użytkownik nie ma problemu z zapoznaniem się z Twoją ofertą, ponieważ jest łatwo dostępna. Posiadając na niej formularz kontaktowy istnieje prawdopodobieństwo, że klient się z Tobą skontaktuje. Natomiast jeśli klient jest skierowany z reklamy na stronę firmową może się na niej nie odnaleźć.
Jeśli posiadasz ciekawą ofertę na swojej stronie firmowej i chcesz ją w łatwy sposób wypromować, zaprojektuj dla niej Landing page. W ten sposób zyska ona zainteresowanie, a Ty nowych klientów.
Korzystasz z kampanii CPC w Google AdWords lub na Facebooku? Wykorzystaj w nich serwis landing page, dzięki któremu poprawisz efektywność i obniżysz koszty kampanii.