Landing page - najlepsze narzędzie do e-marketingu

Landing page - najlepsze narzędzie do e-marketingu

Landing page to proste i skuteczne narzędzie reklamowe wykorzystywane przez firmy i marki na wiele sposobów. Dowiedz się więcej czym jest landing page i jak go skutecznie wykorzystać w swoim biznesie.

Co to jest Landing page?

Landing page - inaczej strona docelowa, to specyficzny rodzaj strony internetowej, która ma na celu przekonać odbiorcę do skorzystania z Twojej oferty. Trafia on na nią wskutek działań marketingowych.

Używając landing page masz tylko kilka sekund aby zainteresować użytkownika swoim produktem, przekazać najważniejsze informacje i zmotywować do podjęcia działania.

Do podstawowych działań marketingowych w których wykorzystuje się serwisy landing page należą reklama na Facebook’u, linki sponsorowane Google AdWords, cold mailing, newsletter, kampanie banerowe.
 

Co powinien posiadać skuteczny Landing page?

Na tego typu stronie dysponujesz ograniczonym czasem użytkownika, dlatego musisz przedstawić swoją ofertę krótko i konkretnie.

Landing page powinien zawierać 6 podstawowych elementów:

  • zdjęcie, video budujące zainteresowanie, przyciągające uwagę, widoczne zaraz po wejściu na stronę
  • dobrze widoczny nagłówek - zrozumiały, interesujący, jasno komunikujący o czym jest landing
  • najważniejsze korzyści - dlaczego warto skorzystać z produktu / usługi, wyróżnienie na tle konkurencji
  • grafikę, kolorystykę - wysokiej jakości, dopasowana do treści, grupy docelowej, spójna z key visual brandu
  • przyciski call to action - widoczne, dobrze komunikujące wykonywaną akcję
  • rekomendacje  - zwiększające wiarygodność firmy, tzw. społeczny dowód słuszności.

Jakie są cele landing page?

Jak z każdym działaniem marketingowym również landing page tworzony jest do realizowania konkretnego celu.

Najbardziej popularne cele stawiane landing page to:
  • rozpocznie proces zakupu - przekierowanie użytkownika do sklepu
  • pozostawi dane kontaktowe - zbieranie leadów
  • zarejestruje się w serwisie
  • branding - budowanie wizerunku marki
  • inspiracja - dzielenie się przykładami zastosowania produktu.

 

Korzyści z posiadania Landing page’a

Dzięki stronie docelowej możesz dobrze przedstawić produkty lub usługi, które należą do priorytetowych w Twojej firmie. Zwiększy to znacznie wskaźnik konwersji na stronie z uwagi na personalizację komunikatu. Na konwersję wpływa także miejsce realizowania kampanii marketingowej.

Jeśli będziesz realizować ją w sieci AdWords lub na Facebook’u to dzięki skierowaniu na odpowiednie frazy, użytkownik znajdzie na landing page’u wszystko co było zawarte w reklamie.

Landing page pozwala adresować kampanie reklamowe do różnych segmentów rynku. Dopasowanie do stylu komunikacji grupy docelowej, co pozwala na dokładne zrozumienie treści.
 


 

Landing page lepszy niż strona firmowa

Dzięki stosowaniu Landing page’a możesz skuteczniej zawierać kontakty biznesowe niż poprzez stronę firmową, ponieważ:

  •     odbiorca skupia swoją uwagę na realizacji swojego zadania,
  •     brak elementów rozpraszających, dzięki czemu wskaźnik konwersji będzie wyższy,
  •     w łatwy sposób zmienisz treść na stronie bez potrzeby pomocy programistów.


Strona docelowa zawiera mniej informacji niż firmowa dzięki czemu szybciej się ładuje oraz jest lepiej czytelna na urządzeniach przenośnych (smartfon, tablet). Sprawia to, że użytkownik nie ma problemu z zapoznaniem się z Twoją ofertą, ponieważ jest łatwo dostępna. Posiadając na niej formularz kontaktowy istnieje prawdopodobieństwo, że klient się z Tobą skontaktuje. Natomiast jeśli klient jest skierowany z reklamy na stronę firmową może się na niej nie odnaleźć.

Jeśli posiadasz ciekawą ofertę na swojej stronie firmowej i chcesz ją w łatwy sposób wypromować, zaprojektuj dla niej Landing page. W ten sposób zyska ona zainteresowanie, a Ty nowych klientów.

Polecamy

Kontakt

Zapytaj co możemy zrobić dla Ciebie

Wyślij zapytanie

lub zadzwoń +22 343 42 42
Używamy Cookies