Skuteczny marketing internetowy - pozycjonowanie stron www

Skuteczny marketing internetowy - pozycjonowanie stron www
Każda osoba prowadząca swoją firmę, na pewno zmaga się z problemem pozyskiwania nowych klientów. Przypuszczam, że właśnie dlatego trafiłeś właśnie na ten artykuł.

Przy pełnym wykorzystaniu potencjału wyszukiwarki Google, możesz zwiększyć swoją sprzedaż. Dzieje się to dlatego, że pozycjonowanie jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi służących do generowania sprzedaży w marketingu internetowym.

Czym jest pozycjonowanie i SEO?

Pozycjonowanie to ogół działań mających na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Służy to zwiększeniu ruchu na stronie, a co za tym idzie, pozyskaniu potencjalnych klientów. Pozycjonowanie polega na optymalizacji samej strony pod kątem robotów sieciowych, ale też na odpowiednim operowaniu słowami kluczowymi i budowaniu sieci linków.

Z kolei SEO (Search Engine Optimization) to część składowa pozycjonowania i jest optymalizacją strony pod algorytm wyszukiwarki. Jest to stały jednorazowy lub najlepiej stały proces polegający na optymalizacji stronę pod kątem technicznym, poprawa User Experience, często połączona z rozbudową serwisu - funkcjonalną oraz treści.


 

Dla kogo jest SEO?

Myślę, że każda osoba jak i firma prowadząca własną stronę www powinna zadbać o jej widoczność w Google. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 96% internautów w Polsce. To cała masa ludzi, która może być zainteresowana Twoimi usługami! Biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie stron ma ogromną przewagę nad innymi działaniami marketingowymi w internecie, może to stać się podstawą budowania siły zarówno Twojej strony, jak i marki.
 
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach

SEM (Search Engine Marketing) ma cele zbliżone do celów SEO -  chodzi o poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. SEM odróżnia od SEO to, że podnoszenie pozycji odbywa się przy wykorzystaniu nie tylko środków naturalnych, ale też płatniczych. Masz możliwość korzystania z różnych narzędzi marketingowych, na przykład z kampani linków sponsorowanych, optymalizacji stron internetowych lub pozycjonowania.

Można stwierdzić, że pojęcie SEM jest szersze od SEO, gdyż SEM zawiera w sobie wszystkie działania SEO i stanowi proces marketingowy odbierany całościowo. Podstawowym celem owego procesu jest maksymalizacja ruchu na stronie dzięki reklamowanym witrynom bądź przez wykupywanie miejsc, w którym można zamieszczać reklamy.

Słowem, SEM ściąga klientów dzięki odpowiednim narzędziom płatnej reklamy w internecie.


 

Frazy kluczowe i ich znaczenie w optymalizacji SEO

Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w tworzeniu struktury strony i jej treści. Sposób, w jaki je dobierzesz, ma ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu. Głównie dzięki nim użytkownicy trafiają na Twoją stronę. Wynika to z faktu, że wyszukiwarka próbuje z jak największą dokładnością dopasować wyniki wyszukiwania do wpisywanych przez użytkowników fraz.

Wybrane przez Ciebie słowa kluczowe nie powinny być przypadkowe. Warto skorzystać z narzędzi propozycji słów kluczowych (np. Google Adwords), aby wygenerować frazy, które wywołają jak największy ruch na stronie (z wykorzystaniem słów najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę). Możesz też określić słowa kluczowe synonimami. Usprawni to proces wyszukiwania.
Nieprzypadkowe powinno być również rozmieszczenie słów kluczowych - powinieneś je zamieścić w nagłówkach oraz w tagu tytułowym. Podobnie z ich ilością. Jeśli będzie ich zbyt mało, wyszukiwarka może ich “nie zauważyć”, jeśli zbyt dużo - potraktować jako spam i zignorować.


Śmiało można stwierdzić, że pozycjonowanie jest niezbędnym elementem promocji Twoich produktów bądź usług w internecie. Jest to proces długotrwały, ale w zamian gwarantuje lepszą widoczność Twojej strony i związane z tym zwiększenie sprzedaży. Jednocześnie pokazując rozbudowaną i przejrzystą stronę, dajesz najlepszą wizytówkę dla swojego biznesu.

Polecamy

Kontakt

Zapytaj co możemy zrobić dla Ciebie

Wyślij zapytanie

lub zadzwoń +22 343 42 42
Używamy Cookies