Pozycjonowanie to ogół działań mających na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Służy to zwiększeniu ruchu na stronie, a co za tym idzie, pozyskaniu potencjalnych klientów. Pozycjonowanie polega na optymalizacji samej strony pod kątem robotów sieciowych, ale też na odpowiednim operowaniu słowami kluczowymi i budowaniu sieci linków.
Z kolei SEO (Search Engine Optimization) to część składowa pozycjonowania i jest optymalizacją strony pod algorytm wyszukiwarki. Jest to stały jednorazowy lub najlepiej stały proces polegający na optymalizacji stronę pod kątem technicznym, poprawa User Experience, często połączona z rozbudową serwisu - funkcjonalną oraz treści.
Myślę, że każda osoba jak i firma prowadząca własną stronę www powinna zadbać o jej widoczność w Google. Z wyszukiwarki Google korzysta aż 96% internautów w Polsce. To cała masa ludzi, która może być zainteresowana Twoimi usługami! Biorąc pod uwagę fakt, że pozycjonowanie stron ma ogromną przewagę nad innymi działaniami marketingowymi w internecie, może to stać się podstawą budowania siły zarówno Twojej strony, jak i marki.
SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach
SEM (Search Engine Marketing) ma cele zbliżone do celów SEO - chodzi o poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. SEM odróżnia od SEO to, że podnoszenie pozycji odbywa się przy wykorzystaniu nie tylko środków naturalnych, ale też płatniczych. Masz możliwość korzystania z różnych narzędzi marketingowych, na przykład z kampani linków sponsorowanych, optymalizacji stron internetowych lub pozycjonowania.
Można stwierdzić, że pojęcie SEM jest szersze od SEO, gdyż SEM zawiera w sobie wszystkie działania SEO i stanowi proces marketingowy odbierany całościowo. Podstawowym celem owego procesu jest maksymalizacja ruchu na stronie dzięki reklamowanym witrynom bądź przez wykupywanie miejsc, w którym można zamieszczać reklamy.
Słowem, SEM ściąga klientów dzięki odpowiednim narzędziom płatnej reklamy w internecie.
Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w tworzeniu struktury strony i jej treści. Sposób, w jaki je dobierzesz, ma ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu. Głównie dzięki nim użytkownicy trafiają na Twoją stronę. Wynika to z faktu, że wyszukiwarka próbuje z jak największą dokładnością dopasować wyniki wyszukiwania do wpisywanych przez użytkowników fraz.
Wybrane przez Ciebie słowa kluczowe nie powinny być przypadkowe. Warto skorzystać z narzędzi propozycji słów kluczowych (np. Google Adwords), aby wygenerować frazy, które wywołają jak największy ruch na stronie (z wykorzystaniem słów najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkę). Możesz też określić słowa kluczowe synonimami. Usprawni to proces wyszukiwania.
Nieprzypadkowe powinno być również rozmieszczenie słów kluczowych - powinieneś je zamieścić w nagłówkach oraz w tagu tytułowym. Podobnie z ich ilością. Jeśli będzie ich zbyt mało, wyszukiwarka może ich “nie zauważyć”, jeśli zbyt dużo - potraktować jako spam i zignorować.
Śmiało można stwierdzić, że pozycjonowanie jest niezbędnym elementem promocji Twoich produktów bądź usług w internecie. Jest to proces długotrwały, ale w zamian gwarantuje lepszą widoczność Twojej strony i związane z tym zwiększenie sprzedaży. Jednocześnie pokazując rozbudowaną i przejrzystą stronę, dajesz najlepszą wizytówkę dla swojego biznesu.
Korzystasz z kampanii CPC w Google AdWords lub na Facebooku? Wykorzystaj w nich serwis landing page, dzięki któremu poprawisz efektywność i obniżysz koszty kampanii.